Afla 10 ponturi despre cum se scrie un comunicat de presa

Comunicatele de presa reprezinta o modalitate excelenta de a mari vizibilitatea companiilor. Cu toate acestea, impactul pe care acestea il au asupra audientei tine de calitatea lor, dar si de o sumedenie de alti factori. Descopera, in continuare, zece ponturi care sa te ajute sa redactezi comunicate de presa profesioniste!

1. Documenteaza-te

Inainte de incepe redactarea unui comunicat de presa, este important sa intreprinzi o munca minutioasa de cercetare. Ce anume ar trebui sa urmaresti? Ultimele trenduri si noutati in domeniul de care esti interesat – acest tip de informatie va contribui la conceperea unui comunicat de presa relevant si actual.

2. Creeaza un lead de calitate

Lead-ul (introducerea) comunicatului de presa este acela care va atrage atentia cititorului. De aceea, este esential ca acesta sa fie unul de calitate – mai exact, sa contina informatia care urmeaza sa fie oferita, pe larg, in cuprinsul comunicatului, apeland la termenii potriviti.

3. Fii scurt si la obiect

In momentul in care iti concepi planul de bataie, este important sa ai in vedere faptul ca audienta careia te adresezi nu va aloca foarte mult timp lecturarii comunicatului de presa. Drept urmare, straduieste-te sa il faci cat mai scurt si la obiect.

Atentie, insa, sa nu cazi in capcana textului mult prea redus pentru a fi eficient: ofera informatii generale despre companie, detalii despre istoricul produsului/serviciului si aspectele care diferentiaza produsul/serviciul de cele ale concurentei (informatii sustinute de date concrete).

4. Gandeste ca un jurnalist

Limbajul comunicatului de presa ar trebui sa fie unul profesional si sa se plieze pe cel al audientei. In cazul unui comunicat de presa online, este important sa contina cuvinte si expresii cautate, pentru a-i spori, astfel, eficienta.

5. Evita sa transformi comunicatul de presa intr-o reclama

Chiar daca scopul sau este promotional, comunicatul de presa nu este o reclama si nici nu ar trebui sa fie conceput ca atare. Desi este esential sa incluzi informatii care sa prezinte calitatile produsului/serviciului descris, tonul trebuie sa fie unul obiectiv.

6. Atentie la SEO

Este important sa incluzi cuvinte si expresii relevante si cautate, insa nu abuza de acestea, intrucat rezultatul va fi opus celui scontat. Foloseste un numar optim de cuvinte cheie, in functie de lungimea comunicatului de presa, si utilizeaza hyperlink-urile nu mai des de o data la 100-150 de cuvinte.

7. Foloseste o abordare originala

Pentru a avea succes, un comunicat de presa trebuie sa respecte regulile standard, fara a deveni, insa, o copie a altor texte de acest tip deja lansate. Ia in considerare, asadar, folosirea unei abordari originale – o perspectiva diferita, spre exemplu, asupra unui produs/serviciu arhicunoscut.

8. Tine cont de nevoile audientei

Audienta ta va lectura un comunicat de presa in masura in care acesta ii satisface nevoile. Prin urmare, include informatie relevanta in functie de targetul stabilit inainte de conceperea comunicatului.

9. Exploateaza oportunitatile

Foloseste-te de toate oportunitatile pe care ti le ofera un comunicat de presa: structureaza eficient informatia, utilizeaza uneltele de SEO si ofera un continut pliat pe tendinte si nevoile consumatorului.

10. Atentie la greselile gramaticale si de redactare

La final, verifica riguros textul comunicatului de presa: acesta nu are voie sa contina greseli de redactare ori exprimare si, cu atat mai putin, greseli gramaticale.

 

Taguri: ,

Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu.