021.209.56.75

Un comunicat de presa reusit are la baza cateva reguli precise care, odata respectate, iti asigura un text de calitate si raspandirea mesajului dorit. Descopera, in continuare, care sunt cele 10 porunci pentru un comunicat de presa de succes!

1. Pastreaza-ti profesionalismul

Comunicatul de presa trebuie redactat ca orice alt text profesionist, care urmeaza sa fie dat publicitatii. Evita, asadar, fonturile ciudate, animatiile care nu isi au locul sau limbajul nepotrivit (de la glume pana la argou). Chiar si atunci cand redactezi un comunicat de presa pe un subiect monden, tine cont de faptul ca textul reprezinta in continuare legatura dintre tine si ceilalti profesionsti din domeniu. Respecta-ti munca si respecta-ti, in acelasi timp, si destinatarii.

2. Nu transforma textul intr-o reclama

Una dintre regulile de baza ale unui comunicat de presa este obiectivitatea. Indiferent care este unghiul tau asupra subiectului abordat, acesta nu trebuie sa transpara in textul comunicatului. De asemenea, evita sa iti transformi textul intr-o reclama care glorifica produsul/serviciul descris. Tine minte intotdeauna ca audienta este mai receptiva la un text impartial, la fel cum destinatarii mesajului tau, care urmeaza sa il raspandeasca, nu vor aprecia un comunicat de presa incarcat de laude nejustificate.

3. Evita sa concepi un text plictisitor

Doar pentru ca un comunicat de presa trebuie sa fie obiectiv, nu inseamna ca devine automat un text plictisitor! Dimpotriva, sarcina ta este aceea de a pune intr-o lumina favorabila produsul/serviciul descris. Evita limbajul de lemn si expresiile cliseice si fa loc creativitatii!

4. Redacteaza un comunicat scurt

Pentru a nu plictisi, este important ca textul comunicatului de presa sa fie unul scurt. Ideal, un comunicat de presa nu ar trebui sa depaseasca o pagina A4 – de aceea, daca textul se intinde mai mult de atat, revizuieste-l si elimina informatiile inutile.

5. Cunoaste-ti destinatarii

In functie de continutul comunicatului de presa, ar trebui sa iti stabilesti si lista destinatarilor. Un eveniment/produs/serviciu din industria muzicii, de pilda, ar trebui sa apara in revistele de specialitate, la radiouri locale etc. Asigura-te, asadar, ca nu trimiti la intamplare comunicatul de presa si ca te adresezi intocmai persoanelor care te-ar putea ajuta sa iti raspandesti mesajul.

6. Foloseste cuvintele potrivite

Pe langa tonul obiectiv al comunicatului de presa, este important sa retii sa te adresezi in limbajul care va rezona cu publicul-tinta. In general, insa, evita cuvintele tari si jargonul, care iti vor transforma textul intr-unul greu de urmarit si de citit.

7. Gandeste vizual

Cu alte cuvinte, asigura-te ca textul din comunicatul de presa este aranjat corespunzator in pagina, ca nu include formatari inutile si ca este adaptat mediului prin care este transmis (fax, e-mail etc.).

8. Atentie la prezentarea informatiilor

Un factor important, care influenteaza succesul comunicatului de presa, este si prezentarea informatiilor. Concepe textul sub forma unei povesti (cu cuvinte de legatura, printre altele), usor de parcurs, care lasa o impresie placuta la final.

9. Spune intotdeauna adevarul

O regula esentiala: evita sa exagerezi si sa inventezi informatii. Este important ca textul sa fie onest – un jurnalist experimentat va detecta orice “inflorituri”.

10. Cunoaste-ti limitele

Invata sa iti accepti limitele si sa recunosti cinstit daca nu poti redacta un anumit tip de comunicat de presa.

Taguri: , , ,

Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu.