laptop

Din ce in ce mai des advertorialele sunt numite/confundate cu comunicatele de presa. Caracteristicile advertorialelor si comunicatelor de presa sunt bine delimitate!

Comunicatul de presa are rolul de a informa publicul cu privire la un produs, serviciu sau eveniment si poate fi privit ca o stire, in timp ce advertorialul promoveaza, evidentiaza beneficiile unui produs si contine un indemn la cumparare.

Ce este si cum NU se scrie un advertorial

Advertorialul este un text informativ, atractiv, care are ca scop sa “vanda” un produs, un serviciu, sau chiar imaginea unui brand, mai exact, advertorialul este o poveste care vinde.

De aceea, este atat de important modul de redactare a advertorialului in stil editorialistic, si NU publicitar.

Mesajul advertorialului NU trebuie plasat la inceputul textului, caci va fi asociat cu o forma de publicitate agresiva! Pe de alta parte, plasarea in partea finala va face ca intensitatea mesajului sa scada. Ideal este transmiti mesajul pana la cel de-al treilea paragraf al textului.

De asemenea, tot din punct de vedere al redactarii, esentiala este plasarea in text a cuvintelor cheie si a linkurilor.

Ce este un comunicat de presa si cum NU se scrie un comunicat de presa?

Scopul unui comunicat de presa este de a transmite un mesaj cat mai simplu si mai clar (despre evenimente, produse si servicii noi, clienti sau implicarea companiei in comunitate), sub nicio forma nu este destinat vanzarii unui produs sau serviciu.

Esenta comunicatului va fi extrasa intotdeauna in titlul acestuia, de aceea va trebui sa fie concis si atragator! NU este nevoie sa incluzi numele companiei in titlu, daca nu creeaza un impact mare!

Orice comunicat de presa trebuie sa aiba valoare de stire. Informatiile date raspund la 5 intrebari: cine, ce, cand, unde si cum. In acel fel, cititorul intelege clar care este noutatea adusa de comunicatul de presa, de ce este o noutate, care sunt elementele implicate, care este scopul si cine este compania respectiva. Comunicatul NU trebuie sa fie insa mai mic de 300 de cuvinte, dar nici mai mare de 500-600 de cuvinte!

Detaliile pot fi adaugate in text cu ajutorul citatelor. De exemplu, daca vorbim despre o companie care sta in spatele crearii unui produs/serviciu, atunci avem un citat de la CEO. Poti folosi si o infografie sau un hyperlink, care sa deschida pagina produsului. Datele despre companie se trec insa intotdeauna la sfarsitul comunicatului de presa.

NU intarzia cu trimiterea comunicatului! Daca e vorba de un cotidian, trimite comunicatul cu o saptamana inainte de data la care ai vrea sa fie publicat subiectul, unui saptamanal cu o luna inainte, iar unei publicatii lunare cu 2 luni inainte. In acest fel, te vei asigura ca publicatiile vor avea timp sa acopere subiectul cum trebuie.

Taguri: , , ,

Comentariile sunt inchise.