Cum se scrie un comunicat de presa de impact astfel incat sa creasca notorietatea companiei? Nu este suficient sa respecti doar regulile si sfaturile editoriale, ai nevoie de o gramatica impecabila, dar si de inspiratie.

Titlul si primul paragraf intr-un comunicat de presa

Titlul si primele 10 cuvinte din primul paragraf sunt cele mai importante parti ale comunicatului tau. Daca nu reusesti sa trezesti interesul cititorului, care de obicei lucreaza in presa si a citit pana acum sute de comunicate de presa, nu va continua sa citeasca. Gaseste o legatura intre produsul, serviciul sau inovatia despre care scrii comunicatul de presa si evenimentele curente. Poti intari anumite aspecte prin hiperbola, insa nu incerca sa atragi atentia asupra comunicatului cu un neadevar. Daca titlul tau este complet diferit de continut, comunicatul de presa va fi memorabil, dar nu pentru motive bune. Primele 10 cuvinte din primul paragraf trebuie sa prezinte informatia cat mai clar.

Repeta sloganul

Intr-un text scris, repetitiile ajuta foarte mult intelegerea mesajului. Un slogan reusit nu va ramane in mintea cititorului daca nu este repetat de mai multe, chiar si o data in fiecare paragraf. Cuvintele cheie trebuie pot fi repetate si in contexte diferite pentru ca ele sa ramana asociate in memoria cititorului cu produsul tau. Foloseste sinonime de larga circulatie ale cuvintelor cheie, dar asigura-te ca au intotdeauna o conotatie pozitiva si nu pot sugera nimic controversat.

Lungimea corecta a frazei intr-un comunicat de presa

Este foarte usor sa te pierzi in fraze lungi si complexe atunci cand incerci sa scrii un comunicat de presa memorabil. Acestea trebuie insa evitate, la fel ca si succesiunile de multe propozitii foarte scurte. Construieste fraze de lungime medie si cu o strucura usor de urmarit. Atunci cand nu esti sigur daca fraza ta poate fi usor de inteles si de urmarit, citeste-o cu voce tare. Daca iti ia mai mult de 10 secunde sa o citesti cu o viteza de vorbit normala, trebuie sa o scurtezi sau sa o simplifici.

Instrumente ajutatoare pentru un comunicat de presa

Indiferent de domeniul pentru care scrii comunicatul de presa, textul trebuie sa fie scris intr-o limba romana corecta gramatical si cu un vocabular bogat. Instrumentele care nu ar trebui sa-ti lipseasca atunci cand vrei sa scrii un comunicat de presa memorabil sunt Dictionarul Explicativ al Limbii Romane si un dictionar de sinonime. Verifica de mai multe ori daca exprimarea este corecta gramatical si daca exista greseli de scriere. Un comunicat de presa cu greseli nu va fi luat in serios la fel ca unul scris impecabil, iar o greseala gramaticala in primul paragraf ii va face pe multi sa renunte sa mai citeasca.

Formatarea si structura comunicat de presa

Formatarea unui comunicat de presa memorabil trebuie sa fie simpla si sa nu includa litere cu marimi prea mari sau mai multe culori, care vor distrage atentia de la mesajul pe care vrei sa il transmiti, nu il vor sublinia. Atunci cand ai terminat de redactat si formatat textul, tipareste o copie pe hartie si vezi ce impresie iti da. O privire de ansamblu de poate ajuta sa depistezi partile in care paragrafele sunt prea lungi, devenind greu de citit.

 

Taguri: ,

Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu.