Un comunicat de presa este un instrument eficient de relatii publice si marketing, indiferent de publicul tinta: jurnalisti, prospecti sau ambele. Pentru a scrie un comunicat de presa de succes, trebuie sa tii cont de regulile privind structura unui comunicat si cateva idei referitoare la continutul unui comunicat de presa, astfel incat materialul redactat sa aiba un continut atractiv, complet si optimizat.

Titlul unui comunicat de presa

Titlul comunicatului de presa trebuie sa fie relevant pentru cuprins, atractiv pentru cititor si optimizat pentru motoarele de cautare. Titlul comunicatului este prima parte indexata a unei stiri, prin urmare este esential sa cuprinda ideea principala. Pentru a capta atentia motoarelor de cautare, titlul comunicatului trebuie sa contina cuvantul cheie potrivit. Acesta este reprezentat de un termen sau o expresie foarte cautata si, in acelasi timp, relevanta pentru stirea ta. Este util ca termenul cheie din comunicat sa se regaseasca atat in titlu comunicatului, cat si pe tot parcursul acestuia.

Titlul unui comunicat de presa trebuie sa fie scurt, clar si la obiect. Rezuma-te la mai putin de 10 cuvinte care redau cu acuratete continutul cumunicatului. Pentru a gasi titlul perfect, gaseste acele cuvinte care sa atraga atentia cititorului si sa-i spuna de la inceput de ce este nou si interesant acel comunicat.

Poti scrie mai multe variante de titluri, apoi sa extragi cele mai bune idei prin simplificare si recompunere, pana cand obtii compozitia perfecta. Exista mai multe modalitati de a scrie un titlu bun: faci cititorul curios, oferi un sfat de specialist, apelezi la emotie, faci o invitatie atractiva etc. Ar putea fi vorba despre cea mai noua realizare a unei organizatii, un eveniment recent care merita atentia publicului, aparitia sau lansarea unui nou produs, serviciu, concurs etc. Poti alege titlul final dupa ce scrii comunicatul, astfel incat sa ai deja in minte toate informatiile.

Data si orasul intr-un comunicat de presa

Mentioneaza la inceput doua informatii relevante pentru cititor: data si orasul in care va fi emis comunicatul.

Paragraful introductiv din comunicat

Lead-ul (sau paragraful introductiv) joaca un rol foarte important intr-un comunicat de presa deoarece acesta are functia de a trezi interesul cititorului si de a-l informa pe scurt despre ce este vorba in comunicat.

Continutul unui comunicat de presa

Cuprinsul comunicatului este bine sa fie formulat in fraze si paragrafe scurte. Nu folosi repetitiile, argoul sau un limbaj tehnic specializat. Daca trebuie totusi sa folosesti astfel de termeni, explica-i.

Textul trebuie sa se bazeze pe fapte concrete, ca de exemplu, proiecte, scopuri, planuri, servicii, evenimente etc. Informatiile date raspund la 5 intrebari: cine, ce, cand, unde si cum. In acel fel, cititorul intelege clar care este noutatea adusa de comunicat, de ce este o noutate, care sunt elementele implicate, care este scopul si cine este compania respectiva. Rezuma-te la un cuprins nu mai mare de 3 pagini.

Include in comunicat o declaratie relevanta pentru acea stire, primita de la un reprezentant al companiei. De exemplu, un comunicat despre lansarea unor noi produse poate fi sustinut de o declaratie din partea directorului de vanzari. Declaratia trebuie sa fie relevanta ca informatii si are dublu rol: face mai convingatoare stirea din comunicat si ii ajuta pe jurnalisti sa realizeze un material propriu pornind de la acel citat dat de catre o sursa oficiala. Prin urmare, declaratia face comunicatul si mai relevant pentru media.

Mentioneaza numele companiei in subtitluri, lead si primul paragraf, daca este posibil. Acest lucru va creste vizibilitatea in motoarele de cautare.

Informatii despre compania care trimite comunicatul de presa

Dupa informatiile despre noutatea anuntata, urmeaza sectiunea din comunicat usor de recunoscut dupa subtitlul “Despre (nume companie)”. In aceasta sectiune a comunicatului se scriu 1-2 paragrafe care descriu compania. In majoritatea cazurilor, firmele au texte oficiale de prezentare gata facute, special concepute pentru astfel de situatii.

Date de contact, la final de comunicat

Datele de contact sunt utile atunci cand reprezentantii media doresc sa contacteze compania pentru mai multe detalii despre informatiile anuntate in comunicat. Datele de contact includ numele oficial al companiei, persoana de contact, adresa biroului, telefonul, adresa email si site-ul oficial al companiei.

Site-ul oficial este foarte important atat pentru prospecti, cat si pentru jurnalisti. Acesta constituie prima sursa oficiala de informare, este locul in care cei interesati pot gasi mai multe produse si afla amanunte despre compania ta.

Taguri: , ,

Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu.