Infograficele joaca un rol esential in modul in care este perceputa informatia de catre audienta. Infograficele sunt capabile sa mareasca apreciabil numarul de afisari al unui comunicat de presa, atunci cand sunt folosite in mod corect.

Ce este un infografic

Inforgraficele sunt reprezentari grafice de informatii, date si cunostinte constituie o unealta functionala in social media. Din acest motiv, specialistii PR isi incurajeaza clientii sa includa in comunicatele lor de presa si un infografic. Companiile au sansa de a capta interesul audientei printr-un infografic in care sunt expuse, de exemplu, rezultatele anuale ale firmei.

Pentru a fi eficient, un infografic care contine cifre trebuie facut astfel incat numerele sa aiba legatura unele cu altele, in caz contrar, scopul infograficului nu mai este atins. Apoi, un infografic trebuie sa aiba in spate o poveste, astfel incat cititorul sa inteleaga si sa retina usor informatia. Desigur, nu orice poveste poate fi spusa eficient printr-un infografic.

Nu este recomandat sa se foloseasca infografice in care se face propaganda brandului companiei respective. Un infografic trebuie sa contina o informatie legitima, de interes pentru cititor. Cu cat este redactat mai clar si mai concis un infografic, cu atat consumatorii, cititorii sau editorii care primesc comunicatul vor fi mai satisfacuti.

Un infografic valoros este un material grafic care indeplineste patru criterii esentiale: este interesant, relevant, scurt si usor de inteles. Specialistul PR trebuie sa aiba o gandire vizuala atunci cand realizeaza acest material.

Utilitatea unui infografic in comunicatul de presa

Cand o informatie este transmisa in social media prin intermediul unui infografic, exista mai multe sanse sa fie data mai departe decat in cazul unui articol simplu de tip text. Unul dintre motivele pentru care se intampla acest lucru il constituie faptul ca suntem bombardati permanent cu informatie. Un infografic ii ajuta pe oameni si, in special, pe consumatori, sa faca fata fluxului de informatii. Cu cat primesc mai multe informatii din toate partile, cu atat atentia consumatorilor tinde sa scada. Un infografic, insa, este capabil sa atraga atentia cititorului. Acesta reuneste si prezinta informatiile intr-un mod clar pentru cititor.

Nu trebuie ignorat faptul ca imaginile si povestile continute de imagini sunt printre primele metode de exprimare ale omului. Astazi, imaginile informative constituie o unealta fundamentala in procesul educatiei.

Articolele realizate din texte simple necesita parcurgerea lor integrala pentru a putea fi intelese. La fel, un video necesita timp si concentrare, deoarece implica imagine, sunet si durata. In schimb, un infografic este mai usor de clickuit deoarece nu necesita mult efort si constituie o tactica eficienta pentru cresterea numarului de afisari.

In cazul unui comunicat de presa, un infografic extinde mesajul initial al textului si subliniaza principalele idei, astfel incat informatia sa devina mai interesanta.

Unele dintre cele mai eficiente infografice sunt cele care prezinta:

1 Rezultate ale unor sondaje ale caror informatii sunt greu de parcurs intr-un text simplu
2 Date statistice care intr-un format text nu sunt capabile sa mentina atentia cititorului
3 Studii si cercetari comparate cu un efect vizual dramatic
4 Comunicate de presa si mesaje targhetate pentru audiente multiculturale

Iata un exemplu de comunicat de presa inforgrafic transmis de www.hotels.com, referitor la destinatiile de vacanta preferate. [Sursa: http://www.hotel-price-index.com/2011/first-half/data/images/Hotel-Price-Index-2011-US.jpg ]

Exemplu comunicat de presa infografic

 

Taguri: , , ,

Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu.