Media, incotro?

19.03.2012 | In categoria: Noutati

Un specialist PR trebuie sa fie permanent la curent cu noile tendinte din domeniul sau de activitate. Evolutia cailor de comunicare si interactiunea cu publicul sunt cateva dintre acestea. Afla cateva lucruri pe care profesionistii PR trebuie sa le cunoasca despre peisajul media in 2012.

Evolutia formelor de media

Conform unui raport al companiei Vocus, intitulat “State of the Media Report 2012”, multe ziare s-au inchis, iar publicatiile si-au diminuat drastic numarul de angajati. Echipele de editori sunt tot mai tinere si mai axate pe publishing-ul online si pe social media. Una dintre principalele tendinte in ceea ce priveste continutul este axarea pe stirile locale.

Succesul iPad-ului a dus la o mai mare nevoie de continut online. Utilizatorii de iPad cauta si citesc articolele conectandu-se la internet, ceea ce a facut ca cererea sa incurajeze existenta acestor publicatii.

Televiziunile isi updateaza permanent site-urile oficiale, completand informatia pe care o primeste publicul de la televizor, radio, din ziare sau de pe internet.

Cum este afectata industria PR de noile schimbari

Schimbarile care au loc la nivelul formelor de media sunt aspecte foarte importante care afecteaza modul de abordare al unui proiect de catre un specialist PR.

1 Text, foto, video

Specialistul PR trebuie sa tina cont de faptul ca publicul isi doreste in prezent nu doar text, dar si un suport media de tip video si foto. Textul este cel care informeaza publicul intr-un mod clar si convingator. Filmuletele sau fotografiile sunt cele care pastreaza interesul publicului si cele care confirma textul.

2 Gadgeturi

Pentru ca mesajul unui specialist PR sa ajunga la un public cat mai mare, este nevoie sa fie cunoscute toate modalitatile de a vizualiza acel mesaj. iPhone-ul si iPad-ul sunt gadgeturi pentru care media produce continut pe platforme speciale, iar acest continut poate fi exploatat daca se stie cum functioneaza.

Pentru viitor, este prevazut ca specialistii PR sa stapaneasca tehnologia si inovatiile din comunicare. Numai in acest fel mesajul dorit poate fi transmis si receptat pe toate canalele existente.

3 Raspandirea informatiei

Desi social media devine din ce in ce mai importanta, unele lucruri nu s-au schimbat. Jurnalistii prefera sa primeasca un comunicat de presa pe email decat sa afle despre eveniment pe un site de socializare. Emailul ramane o modalitate personala si profesionista de a transmite informatia celor direct interesati.

4 Social media

Platformele social media te pot ajuta sa ramai in contact cu jurnalistii care ar fi interesati sa primeasca comunicatele si stirile tale. Site-urile de socializare sunt adesea utilizate de catre publisheri pentru promovarea propriilor reportaje, emisiuni, articole etc. Poti urmari comportamentul acestora pentru a vedea mai clar ce ii intereseaza mai mult.

5 Rolul specialistului PR

Odata cu cresterea numarului de consumatori, este nevoie de specialisti PR proactivi, dar si reactivi. Mesajele transmise de catre companii spre consumatori, precum si nevoile consumatorilor sunt in permanenta miscare.

Taguri: ,

Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu.