Sezonul de cumparaturi festive este o oportunitate excelenta de a creste gradul de constientizare a marcii, de a genera lead-uri si de a creste veniturile.
Insa, campaniile sezoniere nu inseamna doar Craciun sau Black Friday, ci si campaniile de Paste, de vara, etc. Toate acestea sunt perioade excelente pentru a-ti creste veniturile si a-ti face afacerea cunoscuta.
Afacerile din domeniul comertului electronic au mai multe oportunitati ca niciodata, cu toate instrumentele de inteligenta artificiala pe care le au la dispozitie. Este perioada perfecta pentru a atrage noi clienti si pentru a se reconecta cu cei existenti – mai ales ca oamenii sunt mai atenti la costuri intr-un climat economic incert.
Pentru a profita la maximum de ofertele de sezon, si a atrage mai multi clienti, este important sa apelezi la cateva trucuri simple, dar de impact, care garanteaza cresterea veniturilor.
1. Creeaza un Wishlist (lista de dorinte)
Multi cumparatori obisnuiesc sa adauge produsele dorite intr-un Wishlist. In acest fel, cand revine pe site poate accesa rapid produsele de care sunt interesati si vor face mai usor o achizitie.
Potrivit unui studiu global de retail, realizat de Google, 40% dintre cumparatori considera ca experienta lor de cumparaturi ar fi mai buna daca retailerii ar oferi o lista de dorinte unde pot salva articolele care ii intereseaza.
Asadar, exista un apetit pentru listele de dorinte din partea a aproape jumatate dintre consumatori. Depinde doar de tine daca doresti sau nu sa valorifici aceasta functie.
Cum poti imbunatati experienta cu un Wishlist
Si, pentru a nu ramane la un Wishlist clasic, poti imbunatati experienta urilizatorilor astfel:
- Profita de e-mail pentru a informa oamenii cand un produs din Wishlist este redus
- Ofera o reducere la articolele “abandonate” in Wishlist pentru o lunga perioada de timp
- Permite clientilor sa isi impartaseasca Wishlist-ul cu prietenii si familia.
2. Include orice sarbatori conteaza pentru publicul vizat
Fiecare afacere isi indreapta atentia catre un anumit esantion de consumatori. In functie de acesta, include in calendarul tau de evenimente toate sarbatorile si ocaziile care conteaza pentru publicul vizat de tine. De la zile onomastice importante, la diverse sarbatori, la sezonul estival, inceputul de an scolar si pana la concerte, ai de unde alege. Important este sa-ti cunosti publicul si interesele acestuia.
Personalizeaza-ti campaniile si mergi dincolo de Black Friday, Craciun si Paste.
3. Apeleaza la reduceri si oferte speciale
In Europa si in SUA (dar si in Romania), ultimele saptamani inainte de ziua de Craciun si alte mari sarbatori reprezinta cele mai importante oportunitati pentru cumparaturi. Multe persoana lasa cumparaturile pe ultima suta de metri. Nu putini sunt cei care se bucura si profita la maximum de reduceri sau de oferte precum “3 la pret de 2”. Profita de acest lucru pentru a atrage mai multi consumatori pentru site-ul tau, sau ofera un voucher cadou pentru cumparaturi de peste o anumita suma.
4. Profita de social media
Social media trebuie sa fie valorificat la maximum in sezoanele de reduceri, de sarbatori si de evenimente care iti vizeza afacerea. Profita, asadar, de retelele sociale pentru a atrage noi clienti.
De la reclame create pe retelele de socializare intens utilizate (TikTok, Instagram, Facebook), pana la postari pe paginile tale de Social Media, in care sa anunti evenimentele, perioadele de reduceri, produsele noi din stoc, promotiile, etc. trebuie sa profiti din plin de aceste resurse, deoarece poti atrage cu usurinta noi cumparatori si iti poti creste veniturile.
Sfaturi de care sa tii cont cand postezi pe social media:
- Fii selectiv in ceea ce priveste retelele sociale pe care le folosesti pentru afacerea ta. Alegele pe cele care ti se potrivesc si care sunt utilizate de publicul tinta.
- Profitati de aspectul emotional al evenimentelor sezoniere cand postezi pe retelele sociale. Multe persoane apeleaza la cumparaturi impulsive.
- Evita fotografiile de stoc si plictisitoare. Creeaza chiar tu fotografii atractive pentru produsele comercializate.
- Incurajeaza continutul generat de utilizatori (poti trimite pachete cadou influencerilor relevanti pentru afacerea ta, de exemplu)
- Creeaza hashtag-uri unice pentru campaniile tale sezoniere
FOTO: freepik.com
Taguri: optimizare SEO, pr, seo