In general, un comunicat de presa are drept scop anuntarea unui eveniment, promovarea unui produs ori serviciu si se adreseaza mass mediei care are rolul de a transmite informatia catre publicul larg. Cu toate acestea, comunicate de presa pot fi redactate pornind de la o sumedenie de subiecte. Iata cateva dintre cele la care ai putea apela si tu!
De ce ai concepe un comunicat de presa atunci cand nu ai niciun anunt important de facut? Printre altele, pentru a atrage trafic pe site-ul organizatiei tale. Iata cateva subiecte pe care le-ai putea aborda:
1. Un subiect controversat
Un subiect controversat se poate referi la orice tema care starneste reactii deopotriva pozitive si negative, ideal de actualitate. Pentru ca textul sa aiba parte de vizibilitatea pe care ti-o doresti, ai putea sa concepi o scrisoare, adresata unui redactor-sef de la o publicatie locala sau nationala, care ar putea fi interesat sa iti publice comunicatul si, implicit, pozitia fata de subiectul in cauza.
2. Blogul personal
In cazul in care blogul tau personal reprezinta o sursa de venit si este “locul tau de munca”, atunci este in interesul tau sa il promovezi si sa atragi cat mai mult trafic. Ai putea, asadar, sa redactezi un comunicat de presa menit sa instiinteze publicul larg de existenta si scopul blogului tau. Tot pentru a-ti promova blogul, ai putea intra pe paginile altor bloggeri care abordeaza subiecte similare si sa le lasi comentarii, avand grija sa inserezi si link-ul catre blogul tau personal.
3. Articole gratuite
Daca website-ul sau blogul tau personal include articole gratuite, de tip “How To” spre exemplu, este important sa faci cunoscuta aceasta oferta. Poti concepe, prin urmare, un comunicat de presa prin care sa anunti ceea ce ai de oferit. Include orice detalii relevante: cat de des apar pe site articolele cu pricina, in ce fel de categorii sunt incluse etc.
4. Site-uri de socializare
Tot pentru a te promova pe tine insuti, ai putea redacta un comunicat de presa care sa informeze asupra retelelor de socializare pe care le folosesti. Vorbeste despre fiecare dintre acestea si ce ofera profilul tau, din fiecare, utilizatorilor, indiferent ca ai cont pe Twitter, Facebook, LinkedIn, Google Plus, YouTube, Flickr etc.
5. Sfaturi legate de sarbatori
In cazul in care site-ul tau personal ofera produse/servicii care pot fi legate de sarbatorile de peste an (de pilda, produse culinare pentru masa de Paste ori Craciun, accesorii care pot fi transformate in cadouri etc.), profita de iminenta unei astfel de ocazii speciale si redacteaza un comunicat de presa care sa atraga vizitatorii. De asemenea, daca esti expert in organizare, poti concepe un text care sa contina sfaturi de organizare a mesei festive de Craciun sau a celei de Revelion s.a.m.d.
6. Solutionarea unei probleme
Tot un comunicat de presa in care oferi sfaturi este si acela in care te folosesti de cunostintele tale pentru a ajuta la solutionarea problemelor vizitatorilor site-ului tau. Este important, in acest sens, sa fii specializat intr-un domeniu, astfel incat sfaturile tale sa aiba greutate in ochii cititorilor.