In luna mai a acestui an, proprietarii de IMM-uri din domeniul agroalimentar au putut depune dosarele pentru acordarea de finantare. Dupa o lunga perioada de asteptare, o parte dintre acestia au fost alesi pentru a primi granturi de cate 5.000 pana la 120.000 de euro.
Au putut aplica pentru granturi IMM-urile, societatile agricole, cooperative agricole si organizatii de producatori. Toate acestea aveau obligatia de a beneficia de activitate autorizata intr-unul din codurile CAEN REV 2 prevazute in anexa OUG nr. 61/2022.
In urma procesului de selectie, 3.474 de beneficiari au semnat contracte de finantare cu Ministerul Antreprenoriatului si Turismului. Valoarea grantului primit de acestia a fost stabilita in doua categorii, in functie de cifra de afaceri a companiei, astfel:
a) pentru IMM-urile cu cifra de afaceri cuprinsa intre 5.000 si 33.350 euro, valoarea grantului este de 5.000 euro;
b) pentru IMM-urile cu cifra de afaceri mai mare de 33.350 euro, valoarea grantului este de 15% din cifra de afaceri, dar nu poate depasi suma de 120.000 euro.
Persoanele care obtin granturi, obligate sa dea anunturi in presa
Potrivit ghidului de finantare privind procedura de implementare a Masurii 2 din schema de ajutor de stat prin OUG 61/2022, persoanele care primesc granturi in sectorul agroalimentar sunt obligate sa dea doua anunturi in presa.
“10.1 Masurile de informare si comunicare privind operatiunile finantate din instrumente structurale sunt definite in conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene (CE) Nr. 1303/2013 si Regulamentului CE Nr. 821/2014 (art. 3, art. 4 si Anexa nr. II) privind stabilirea normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1303/2013, cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel, este important ca rezultatele obtinute cu sprijinul fondurilor Uniunii sa fie aduse in atentia publicului larg si cetatenii sa cunoasca modul in care sunt investite resursele financiare ale Uniunii.
10.2. Acceptarea finantarii conduce la acceptarea de catre Beneficiar a introducerii pe lista Operatiunilor in conformitate cu prevederile art. 115 alin. (2) din Regulamentul CE Nr. 1303/2013 cu modificarile si completarile ulterioare.
10.3. Beneficiarii sunt responsabili pentru implementarea masurilor de informare si comunicare in legatura cu asistenta financiara nerambursabila obtinuta prin POC, in acord cu prevederile Regulamentelor mentionate si in conformitate cu cele declarate in Cererea de finantare si cu cele specificate in MANUALUL DE IDENTITATE VIZUALA, publicat pe site-ul (http://www.mfe.gov.ro/transparenta/comunicare). Neindeplinirea acestor obligatii are drept consecinta aplicarea unor corectii financiare.
10.4 Conform Manualului de identitate vizuala, obligatiile beneficiarului sunt:
- Publicarea de anunturi sau comunicate de presa la inceputul si la finalizarea proiectului;
- Expunerea intr-un loc vizibil a unui afis pentru proiectele de investitii pentru care valoarea contributiei publice este mai mica de 500.000 euro;
- Utilizarea de autocolante si/sau placute pentru mijloace fixe care, conform legislatiei contabile nationale depasesc valoarea de 2.500 lei si au o durata de viata mai mare de un an.”, se arata in ghidul elaborat de autoritati.
Astfel, potrivit legii, fiecare beneficiar al granturilor AGRI-FOOD are obligatia de a publica in mass-media doua comunicate de presa. Unul la inceperea programului si unul la finalizarea acestuia.
“La inceputul si la finalizarea unui proiect cofinantat din Instrumente Structurale, vor fi publicate in mass-media si pe site-ul institutiei/ organizatiei (daca exista un astfel de site) anunturi sau comunicate de presa privind inceperea/ terminarea implementarii proiectului”, se mai arata in manualul oficial al Ministerului Investitiilor si Proiectelor Europene.
Comunicatele de presa sau anunturile trebuie sa fie publicate in mass-media, fie ca este vorba despre o publicatie online, cum este comumicatedepresa.ro, fie una tiparita.
Promoveaza-ti afacerea cu ajutorul comunicatedepresa.ro
Daca esti beneficiarul unui grant AGRI-FOOD este important sa-ti promovezi afacerea. O poti face foarte usor in mediul online, alegand comunicatedepresa.ro unde, pentru suma de doar 148 de euro, poti publica cele doua comunicate obligatorii.
Pachetul “Comunicat European” asigura succesul si notorietatea proiectului tau cu finantare europeana prin facilitati de comunicare la standardele Uniunii Europene.
Vei beneficia de publicarea comunicatului pe www.comunicatedepresa.ro si/sau pe site-urile partenere, distributie targetata si statistici dupa publicare.
Alege de aici oferta potrivita pentru tine!
Cum trebuie sa arate comuicatele de presa
Comunicatele de presa pentru cei care au primit granturi in programul AGRI-FOOD trebuie sa respecte respecte cateva reguli bine definite de lege. Acestea trebuie sa cuprinda urmatoarele date:
In partea de sus a documentului:
1. setul obligatoriu de insemne grafice compus din emblema UE, sigla Guvernului Romaniei si sigla Instrumentelor Structurale in Romania, pozitionate conform regulilor din sectiunea Sigle si pozitionarea acestora;
2. data, in partea de sus dreapta;
3. titlul, in partea de sus, la mijloc;
In corpul anuntului:
4. numele beneficiarului proiectului;
5. care este scopul/ obiectivul general al proiectului;
6. care sunt rezultatele asteptate/ finale in urma implementarii proiectului;
7. valoarea totala a proiectului, asa cum apare in contractul/ decizia de finantare, precum si valoarea cofinantarii UE;
8. data inceperii si data finalizarii proiectului;
9. codul MySMIS/ codul proiectului;
10. fraza „Proiect cofinantat din Fondul … prin Programul Operational …”;
In partea de jos a documentului:
11. datele de contact ale beneficiarului ca entitate juridica in partea de jos a documentului (website, email, telefon, fax, adresa etc. dupa caz, in functie de modalitatea prin care acesta doreste sa fie contactat).
Taguri: comunicat de presa IMM, comunicate de presa, cum se scrie un comunicat de presa pentru granturi, promovare afacere