Ca si modul in care se realizeaza comunicarea, comunicatele de presa s-au schimbat in timp, de la audienta pana la format. In prezent, un public variat constituie o audienta legitima pentru comunicate de presa. De aici au decurs si o serie de cereri in privinta continutului acestora. Cititorii unui comunicat de presa din prezent doresc sa afle mai multe despre subiect si sa experimenteze noutatea, nu doar sa o citeasca. In aceste conditii, trebuie sa stii care sunt caracteristicile unui comunicat de presa modern si de succes.

Iata in continuare caracteristicile pe care trebuie sa le aiba orice comunicat de presa modern si de succes:

1 Editarea comunicatului de presa

Un comunicat de presa modern este realizat astfel incat sa fie potrivit pentru formate diferite. Astfel, acesta trebuie sa cuprinda headlines, cuvinte-cheie, linkuri, elemente vizuale si alte componente care il fac atractiv pentru motoarele de cautare si retetele de socializare.

2 Continutul derivat al unui comunicat de presa

Audienta nu se afla intr-un singur loc, astfel incat emiterea unui comunicat punctual nu este suficienta. Se pot folosi continuturi care deriva unele din altele despre tema abordata, prin postari pe bloguri, retete de socializare, site-uri multimedia precum YouTube, Flickr etc. Astfel se ofera o perspectiva mai interesanta, venita din mai multe parti, in diverse forme: text, audio, video etc.

3 Comunicatul este util pentu cititori

Un comunicat de presa modern este un comunicat util pentru audienta. Continutul acestuia trebuie sa fie unul de interes, sa informeze sau sa distreze publicul. Gandeste-te la metodele prin care vei comunica cu publicul, ce efecte vrei sa produci, ce actiuni doresti sa incurajezi. Avand aceste date, poti regandi un comunicat de presa. Exista posibilitatea de a gasi oportunitati inedite.

4 Autoritatea unui comunicat de presa

Informatiile sunt usor de accesat oriunde, mai ales pe internet. Insa in marea de informatii exista problema increderii sursei. Un comunicat de presa constituie vocea unei autoritati in domeniu, avand astfel credibilitate maxima. Foloseste-te de declaratiile oficialilor companiei pentru a face comunicatul mai relevant.

5 Portabilitate

Comunicatul de presa este prin natura un text menit sa fie reprodus, impartasit sau citat, ceea ce elimina problema copyright-ului. Pe langa promovarea in offline si online, comunicatul de presa modern poate fi accesat de pe toate gadgeturile care au programe de citire si editare text sau conexiune la internet. Apoi, comunicatul modern nu mai este distribuit doar prin traditionalele mape de presa din hartie, el putand fi oferit direct in format electronic, ca de exemplu, salvat pe stikuri si carduri de memorie etc.

6 Scurt si la obiect

Un comunicat de presa reuseste sa dea informatia completa intr-un mesaj relativ scurt. Astfel, textul raspunde la intrebarile de baza (cine, ce, unde, cand, de ce, cum) in aproximativ o pagina. Intr-o mare de informatie cu care este bombardat zilnic publicul, comunicatul modern trebuie sa stie cum sa capteze atentia publicului sau.

7. Posibilitatile de viralizare si distributie

Comunicatele de presa de astazi trebuie sa poata fi usor distribuite pe toate mediile de comunicare, pentru a asigura o vizibilitate maxima si interactiune cu un public extins. Optiunile de sharing pe Facebook, Twitter, LinkedIn, YM sau posibilitatile de preluare a comunicatelor prin RSS sau cod html embed sunt foarte utile.

 

Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu.