021.209.56.75

Utile: citate in comunicate de presa

3.02.2012 | In categoria: Utile

Citatele dintr-un comunicat de presa sunt esentiale pentru captarea atentiei cititorului. Aceste paragrafe trebuie redate corect, astfel incat impactul lor sa fie maxim. Un citat de calitate poate sa scoata in evidenta un comunicat de presa dintr-o multime de alte comunicate.

In timp ce comunicatul de presa vorbeste despre o companie, un eveniment, o stire, citatul confera credibilitate acelei companii sau evenimentului respectiv. Imaginea abstracta primeste astfel vocea unei persoane reale, care vine cu detalii suplimentare sau care consolideaza pozitia generala a acelei companii.

Pe langa credibilitate, citatul este foarte util intr-un comunicat deoarece poate fi folosit mai departe, de catre redactorii care vor realiza articolele si materialele pe baza acestui comunicat, fara sa mai fie nevoie sa ia si alte declaratii.

Cum sa folosesti, insa, un citat intr-un comunicat de presa?

1. Alege un citat care arata impactul pe care il va avea evenimentul asupra publicului

Prima declaratie citata in comunicatul de presa ar trebui sa apara cat mai aproape de inceputul textului si sa aduca in discutie impactul pozitiv pe care evenimentul il va avea asupra publicului. De exemplu, in cazul unui comunicat despre aparitia unei noi companii pe piata, ar trebui sa se precizeze in acea declaratie ce aduce nou compania respectiva. Declaratia trebuie sa fie de la directorul sau purtatorul de cuvant oficial al companiei si sa ofere date importante, de exemplu, date despre politica sustenabila a companiei, noile joburi disponibile, intentiile de a colabora cu comunitatea din zona, stimularea economiei pe un anumit sector de piata etc.

2. Foloseste citate care pun subiectul intr-o lumina buna

Daca in comunicat este vorba despre o noua institutie, asa cum este un muzeu, obtine o declaratie de la director despre programele infiintate pentru familiile cu copii, despre politica ecologica a muzeului, despre evenimentele de caritate in care institutia este implicata etc.

3. Apeleaza la detalii convingatoare

Apeleaza la citate convingatoare, din care reiese cum s-au rezolvat unele probleme prin care a trecut compania in trecut. In cazul unui comunicat de presa care anunta deschiderea unui parc de distractii, este bine ca din declaratie sa reiasa clar care sunt reducerile, beneficiile si avantajele clientilor, ca de exemplu, preturile speciale pentru familii.

4 Concluzioneaza intr-o nota pozitiva

Ultima declaratie citata trebuie sa fie facuta intr-o nota pozitiva si memorabila.

5. Asigura un limbaj adecvat

Informatia va ajunge la un public foarte diversificat, prin urmare ar trebui ca declaratia sa fie facuta intr-un limbaj accesibil. Citatul, asadar, trebuie sa fie unul clar si concis, usor de inteles pentru toata lumea.

La sfarsitul citatului mentioneaza functia, numele si compania in care lucreaza persoana citata. Reprezentantii media sau cei interesati de mai multe detalii vor sti pe cine trebuie sa caute.

6 Foloseste artificii

In general, citatele sunt declaratii serioase, luate de la contemporani. Exista cazuri, insa, cand se poate jongla cu citatele pentru a capta atentia. Un comunicat de presa despre o vacanta de Valentine’s Day poate sa contina citate din Shakespeare. Important este sa-ti atingi scopul prin acel comunicat: cel de a promova si de a vinde produsul sau informatia.

Iata un exemplu de citat care atrage atentia intr-un comunicat de presa transmis de Sover Optica:

 

 

 

Citeste si alte articole pe teme similare: cum se scrie un comunicat de presa, model comunicat de presa, exemplu comunicat de presa.

Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu.