In corelatie cu evolutia tehnologica, specialistii din domeniul comunicarii sunt nevoiti sa isi imbogateasca si sa isi puna la punct cunostintele an de an.
La inceput de drum sau cu o experienta in spate, acestia ar trebui sa stapaneasca mereu cele mai noi tehnici de comunicare a produselor sau serviciilor oferite. Pentru a face fata cu brio inca unui an, iata cateva directii esentiale.
1. Retelele de socializare
Orice specialist in comunicare ar trebui sa fie la curent cu importanta transmiterii unui mesaj prin intermediul retelelor de socializare. Retelele de acest tip – printre care se numara Facebook, Twitter, LinkedIn sau Google Plus – contribuie la promovarea si trasmiterea eficienta a unui comunicat de presa, insa, mai mult decat atat, permite stabilirea si mentinerea unor relatii cu clientii.
Profesionstii din domeniul comunicarii nu ar trebui sa rateze sansa de a stabili un dialog cu oameni importanti prin intermediul retelelor de socializare – clienti deja existenti si potentiali clienti, deopotriva.
2. Clipurile video
O alta provocare in domeniul comunicarii in 2012 se refera la avantajul oferit de clipurile video. Mai precis, este recomandat ca specialistii in domeniu sa se foloseasca de aceasta “unealta” pentru a-si face cunoscut mesajul. De retinut este faptul ca un mesaj video poate avea un impact mult mai mare asupra consumatorilor decat unul scris – drept urmare, practica folosirii videoclipurilor ar trebui sa devina una curenta.
3. Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO)
Intr-o lume in care Internetul este principalul mijloc de comunicare interumana, practicile SEO devin foarte importante pentru succesul unui comunicat de presa. Mai precis, tehnicile SEO si felul in care acestea sunt folosite determina vizibilitatea online a mesajului transmis. In consecinta, in 2012, o provocare esentiala este insusirea acestora si gestionarea eficienta, pentru ca practicile SEO, odata utilizate, sa aiba efectul scontat.
Ar mai trebui retinut ca SEO ofera informatii consumatorilor si despre reputatia unui anumit brand si pot dezvalui eventuale minciuni – prin urmare, este esential ca textul unui comunicat de presa sa fie intotdeauna unul de calitate si atractiv pentru clienti, inainte de a trece la aplicarea tehnicilor SEO, menite sa il promoveze mai eficient.
4. Analiza comportamentului online
Analiza comportamentului online (web analytics) permite discernerea comunicatelor de presa, articolelor, campaniilor si continutului web de succes de cele care ar trebui sa fie imbunatatite sau ignorate complet. O buna cunoastere a aspectelor importante de web analytics permite o mai buna manevrare a continutului care este promovat online, astfel incat un comunicat de presa sa isi poata atinge scopul.
Taguri: comunicat de presa, continut video, distributie comunicate de presa, optimizare comunicate de presa, optimizare SEO, retele sociale