Comunicatele de presa trebuie sa fie suficient de interesante pentru destinatar incat sa preia stirea si sa o dea mai departe. Insa mass-media functioneaza diferit, in functie de tipologia acesteia. Un anumit comunicat de presa poate fi foarte atractiv pentru un ziar, dar mai putin util pentru o televiziune. De aceea, este important ca redactarea unui comunicat sa tina cont de scopurile diferite, nevoile sau deadline-urile jurnalistilor, dupa tipul de media in care lucreaza.

1. Comunicat de presa pentru ziare

Editorii de la marile publicatii din print sunt interesati de tendinte, dar si de povestile care sensibilizeaza sau au un impact asupra publicului lor. Cand vrei sa trimiti un comunicat de presa unui ziar, gandeste-te la publicul acestuia, care este, de obicei, reprezentat de catre comunitatea locala. Un comunicat de presa ar trebui sa aiba cifre, declaratii si detalii concrete pe care redactorii le apreciaza deoarece au nevoie de elemente pe care sa-si sustina povestea.

2. Comunicat de presa pentru televiziune

Pentru televiziune, stirea pe care vrei sa o faci cunoscuta trebuie sa aiba ceva vizual. Un eveniment la care participa celebritati, demnitari sau lucruri legate de familie, copii pot fi cateva idei care sa fie inserate sau legate cumva de subiect. Apoi, pentru ca stirea din comunicatul de presa ta sa apara la televizor, totul trebuie sa fie foarte scurt si concis. Cu cat este mai scurt un comunicat de presa, cu atat este mai usor de primit de catre producatori sau reporteri. Stirea ta trebuie sa raspunda la intrebarile esentiale: cine, cand, unde, ce.

3. Comunicat de presa pentru radio

Stirile la radio sunt difuzate mai des decat la televizor, de obicei, asa ca vor exista mai multe posibilitati de a alege momentul de difuzare. Daca aici nu este nevoie de aspectul vizual, in schimb sunetul poate juca un rol important si poate creste considerabil sansele ca un comunicat sa fie preluat la radio. Gandeste-te cum sa legi stirea ta de un sunet de fundal. Stirea trebuie si aici sa fie cat mai scurta cu putinta.

4. Comunicat de presa pentru online

In online exista cea mai larga paleta de materiale cu care sa lucrezi. Stirea poate fi postata si updatata oricand, la orice minut sau secunda. Pentru online, este recomandat ca textul sa fie scurt, usor de parcurs, logic in idei, avand cuvintele-cheie cele mai indicate pentru o buna evidenta in motoarele de cautare. Adauga fotografii, linkuri sau filmulete deoarece mediul online permite asa ceva si chiar creste interesul cititorilor. De exemplu, daca ai de anuntat intr-un comunicat informatii despre o gradina zoologica, publicul este interesat si de imagini, video-uri si link-uri la care cititorii sa afle lucruri interesant.

Discuta cu jurnalistii

Regulile privind un text scurt sunt de bun simt si oricine le poate ghici cand este vorba despre radio sau televiziune. Dar exista si reguli interne ale companiilor, pe care daca le cunosti, poti avea de castigat. De exemplu, un redactor al unui ziar ti-ar putea spune ca nu are cum sa publice un comunicat de presa in care este vorba despre o singura companie deoarece este considerata reclama. In online, daca vrei ca materialul sa apara la o anumita ora, acest lucru ar putea fi posibil pur si simplu rugand persoana respectiva. Un jurnalist te poate tine la curent si cu feedbackul din partea cititorilor, prin scrisori, comentarii, telefoane etc. Tine legatura direct cu jurnalistii pentru a obtine impactul maxim la acoperirea stirilor pe care le transmiti.

Taguri: , ,

Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu.