Scrierea unui comunicat de presa poate fi un proces complex, dar exista cateva elemente esentiale pe care trebuie sa le incluzi in text pentru a fi atractiv. Daca iti doresti comunicate de presa gratuit si nu esti dispus sa platesti pe cineva pentru a ti le scrie, le poti redacta chiar tu. Nu trebuie sa te descurajezi. Tot ce trebuie sa faci este sa urmezi cativa pasi simpli si sa tii cont de cateva detalii importante.

Cum să scrii comunicate de presa gratuit

Titlul unor comunicate de presa gratuit

Titlul comunicatului de presa este foarte important. Acesta trebuie sa fie atractiv, pentru a atrage cu usurinta atentia cititorilor. De asemenea, trebuie sa fie scurt si concis, dar să conțină informații utile, care să redea esenta comunicatului de presa.

Continutul unor comunicate de presa gratuit

Continutul unui comunicat de presa este impartit in 5 parti esentiale, după cum urmeaza:

1. Introducere

Introducere este primul paragraf al textului si trebuie sa prezinte, pe scurt, subiectul comunicatului de presa, oferind contextul necesar pentru a intelege informatia prezentata.

2. Cuprins

Cuprinsul, sau corpul comunicatului de presa trebuie sa contina informatii detaliate despre subiectul prezentat. Informatiile trebuie sa fie organizate in mod clar si logic, si sa fie sustinute de cifre, dovezi si surse.

Cifrele sunt un element important al comunicatului de presa deoarece ele oferă jurnalistilor si cititorilor informatii concrete si verificabile despre subiectul prezentat. Ele pot furniza informatii statistice sau financiare care ajuta la sustinerea afirmatiilor facute in comunicatul de presa, si dau mai multa credibilitate si autoritate afirmatiilor prezentate.

Este foarte important să menționezi sursele cifrelor furnizate (chiar daca este vorba despre un studiu sau sondaj facut de compania ta), astfel jurnalistii si cititorii să poată verifica acuratețea acestora.

De asemenea, cifrele pot fi utilizate pentru a ilustra tendințele sau schimbările din industrie sau dintr-un anumit domeniu.  

3. Concluzie

Concluzia trebuie sa rezume informatiile prezentate in comunicatul de presa si sa ofere perspective pentru viitor.

Date de contact

La finalul unui comunicat de presa gratuit trebuie sa lasi informatii de contact pentru presa, astfel incat cei care doresc sa afle mai multe detalii despre subiectul dezbatut sa te poata contacta. Poate fi un contact al persoanei care se ocupa de publicitate, al managerului sau un contact general al organizatiei. Important este ca jurnalistii sa poata ajunge foarte usor la sursa.

Informatii despre companie sau organizatie

Dupa datele de contact, este important sa treci infomatii despre companie sau organizatie. Aceasta este o mica descriere, de un paragraf, maximul doua, a companiei despre care este vorba in comunicat. 

Vrei sa publici comunicate de presa gratuit?

Trimite un e-mail catre info@comunicatedepresa.ro si echipa de vanzari iti va oferi un pachet personalizat pentru publicarea comunicatelor tale pe comunicatedepresa.ro!

Taguri: , , ,

Comentariile sunt inchise.