Social media joaca un rol esential in promovarea unui comunicat de presa si tot mai multe companii folosesc aceste canale de comunicare pentru a-si face cunoscute noutatile. Desi prin retelele de socializare se poate creste semnificativ traficul pentru un anumit comunicat sau website, exista si dezavantaje si factori care trebuie luate in consideratie.

Interesul audientei pentru comunicatul de presa

Un comunicat de presa este usor de distribuit unui numar mare de persoane si retrimis de nunumarate ori pe retelele de socializare. Daca exista fotografii, filme, infografice sau alte elemente multimedia, stirea are o durata si mai lunga de viata si creste semnificativ traficul pe site-ul sursa.

Cu toate acestea, pe retelele sociale interactioneaza in primul rand oamenii, nu companiile, iar utilizatorii nu sunt neaparat interesati de orice noutate adusa de comunicate. De exemplu, o companie care emite un comunicat despre noul smartphone poate avea un comunicat de interes pentru utilizatorii Facebook comparativ cu o companie care anunta pur si simplu un nou CEO. In al doilea caz, un comunicat distribuit pe Twitter sau Facebook s-ar putea sa nu fie bine primit.

Plugin-uri de share

Lipsa unor pluginuri poate avea un impact negativ asupra traficului pe stirea ta. Introdu in comunicatul de presa plugin-uri de share pentru cele mai cunoscute retele de socializare precum Google+, Twitter sau Facebook. Daca vrei sa-ti directionezi audienta catre profilul de pe aceste retele de socializare, fa-o chiar prin intermediul textului online. In acest fel, audienta ta va fi mai motivata sa distribuie stirea respectiva.

Updatarea frecventa a profilului pe retelele de socializare

Daca folosesti social media pentru a promova compania, activitatea de pe aceste conturi trebuie sa fie facuta riguros, in mod constant si cu informatii de calitate. In social media totul se deruleaza rapid, exista o multime de lucruri care atrag atentia utilizatorilor (invitatii, jocuri online, teste, grupuri de discutii etc) si daca nu introduci informatii noi in mod constant, vei fi usor de uitat. Comunicatele, insa, nu sunt texte care se pot produce pe banda rulanta. Trebuie, prin urmare, sa suplinesti cu alte informatii, fotografii, filmulete sau diverse alte materiale interesante pentru utilizatori.

Implicarea audientei

Pentru ca un comunicat de presa sa aiba succes pe retelele de socializare, nu este suficient sa fie bine realizat si distribuit. Interesul audientei este captat si mentinut prin metode de implicare.

Astfel, un comunicat ar trebui sa contina materiale multimedia, sa solicite feedback, sa initieze o comunicare sau o actiune din partea utilizatorilor. Acest lucru implica, de asemenea, o monitorizare a activitatii pe retelele de socializare, raspunsuri etc.

Dezavantajul dublonului

Preluarea unui comunicat de presa pe un blog nu este de ajutor din punct de vedere SEO, avand in vedere textul – dublon. Evita dublicarea textului pentru a nu fi penalizat de Google si incurajeaza bloggerii sa realizeze un material propriu, de interes pentru cititorii lor, pornind de la acel comunicat.

Taguri: , ,

Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu.