Cum creez o campanie media?

1.06.2012 | In categoria: Comunicare

Campania media reprezinta un mijloc eficient de a influenta atitudini si pareri in favoarea unui anumit program. Dezvoltarea unei astfel de campanii se poate face, in functie de rezultatele urmarite, in feluri multiple, prin respectarea anumitor pasi.

In general, o campanie media poate fi creata sub doua forme distincte. Una dintre ele este social marketingul, o varianta de concepere a unei campanii media care implica folosirea metodelor traditionale de promovare pentru a influenta comportamentul indivizilor prin reclamele din presa scrisa, online, TV si radio.

Cea de-a doua varianta este media advocacy sau atragerea atentiei mass media prin dezvoltarea unei relatii cu televiziunile, radiourile si reporterii din presa scrisa. Forma media advocacy este folosita cu scopul de a influenta un numar mare de oameni pentru a promova un obiectiv legat de o politica publica sau pentru a schimba atitudinea publica vizavi de un aspect important de pe agenda publica.

In functie de rezultatul scontat, poti alege sa te folosesti de una dintre cele doua forme ale unei campanii media. Insa, indiferent de optiune, exista cativa pasi pe care dezvoltarea unei campanii media ii implica.

1. Campanie media: Definirea publicului tinta

Intr-o prima etapa, este important sa stabilesti care este segmentul de populatie pe care iti doresti sa il influentezi prin intermediul campaniei media, dupa care sa studiezi profilul audientei vizate.

Determina, asadar, segmentul de public ale carui atitudini ori opinii iti doresti sa le schimbi, afla nevoile audientei tale si caracteristicile ei. Aceste caracteristici pot fi atat demografice – localizare, varsta, sex etc. – si psihografice – religie, afiliere politica, nivel de educatie, apartenenta culturala etc.

Studiul publicului tinta implica descoperirea cunostintelor, atitudinilor si comportamentului acesteia. Astfel, este esential sa afli in cine se increde acest segment de populatie, ce parere are despre problematica abordata de campania ta si cum ajunge informatia la el (prin ce mijloace de comunicare in masa).

2. Campanie media: Definirea rezultatului scontat

Pasul urmator se refera la definirea obiectivului campaniei media pe care ti-ai propus sa o creezi. Stabilirea concreta a telului pe care vrei sa il atingi te va ajuta sa descoperi cum anume trebuie sa procedezi in continuare pentru a influenta audienta targetata in directia dorita de tine.

3. Campanie media: Dezvoltarea mesajului principal

Mesajul principal reprezinta esenta a ceea ce vrei tu sa transmiti cu ajutorul unei campanii media. Acest mesaj va influenta evenimentele si publicitatea pe care o implica o campanie media.

Mesajul trebuie creat in urma unui studiu aprofundat si al unor teste realizate la nivelul audientei targetate, astfel incat rezultatul sa fie unic si atragator pentru publicul tinta.

4. Campanie media: Alegerea canalelor media de promovare

In acest punct, iti va fi util sa fii la curent cu modalitatea prin care publicul tau tinta obtine informatiile. Variantele sunt presa scrisa, mediul online, televiziunile, radiourile, pliantele, panourile publicitare si evenimentele de promovare, in diverse combinatii, in functie de tipul campaniei media pe care o derulezi.

5. Campanie media: Monitorizarea progresului

In cele din urma, este esential sa stabilesti indicatorii de eficienta ai campaniei media dezvoltate. In acest sens, ai nevoie de un plan de evaluare a progreselor inregistrate si de stabilirea indicatorilor relevanti pentru campania desfasurata. Acestia trebuie sa fie specifici, in functie de structura campaniei, sau canalele media de promovare pe care il folosesti. De asemenea, indicatorii trebuie sa fie masurabili, astfel incat sa poti urmari evolutia acestora pe o perioada de timp. In momentul in care indicatorii tai nu se ridica la nivelul asteptat, este important sa poti reactiona rapid incat sa imbunatatesti din mers rezultatele campaniei.

Taguri:

Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu.