Advertorialele reprezinta povesti care “vand” produse, servicii sau chiar imaginile unor branduri, de aceea, pentru a scrie un advertorial eficient, 70% din continutul textului trebuie sa ofere informatii utile cititorului si doar 30% – informatii comerciale! Advertorialele urmaresc aceeasi schema descrisa in articolul “Cum scriem un comunicat de presa eficient”: titlul (usor de inteles, atragator), paragraful introductiv (esenta articolului), cuprinsul si incheierea (contine neaparat mesajul call-to-action).
In conditiile care, initial, advertorialul evidentiaza beneficiile produselor/serviciilor, mesajul de cumparare nu va trecut niciodata la inceputul textului, fiindca articolul va fi perceput ca din start publicitate agresiva!
In ceea ce priveste beneficiile, acestea vor fi expuse prin comparatia produsului/serviciului pe piata. Un advertorial eficient vizeaza sa fie inteles de cat mai multi oameni, de aceea identificarea persoanelor cu nevoile exemplificate in text este atat de importanta. Daca publicul se regaseste in povestea voastra, succesul este asigurat!
Conform lui David Ogilvy, supranumit parintele publicitatii, daca un consumator vede un anunt care sa coincida cu propriile interese, acesta ii va acorda atentie si chiar il va pastra. In acest fel, continutul editorial pentru un detergent a fost conceput pentru gospodinele care doreau sa aiba la indemana sfaturi practice, concepute sub forma unui ghid, despre indepartarea petelor, strategie care a dus in cele din urma la cumpararea produsului.
Cum scriem un advertorial eficient: cum punem link-urile
Orice advertorial este scris cu scopul de a oferi informatii relevante despre produsul promovat care vine cu un element unic: link catre site. In cazul in care optimizati SEO mai multe cuvinte si aveti in site categorii distincte, este indicat ca link-urile sa duca catre subcategorie.
In ceea ce priveste numarul de caractere, este recomandat ca articolele sa intre 500 si 700 cuvinte.
CITESTE SI:
10 idei pe care sa le comunici online
Sursa foto: rsk-online.net
Taguri: advertorial, comunicat de presa eficient, cum scriem un advertorial