Felul de a se exprima este esential pentru un profesionist in Public Relations. Acesta trebuie sa preia un continut care uneori poate fi sec si tehnic pentru a-l prelucra astfel incat sa devina atractiv pentru public. Mai multe studii arata, insa, ca exista o predispozitie pentru anumite cuvinte care sunt folosite in emailuri si comunicate.
Cuvinte de evitat in emailuri
Un studiu realizat de compania Baydin asupra 5 milioane de emailuri a scos in evidenta “cele mai rele” cuvinte pe care nu trebuie sa le folosesti in titlu. Printre ele se numara cuvinte precum: “Alatura-te”, “Asistenta”, “presa” “social”, “invita”. Conform studiului, sunt mai putine sanse ca destinatarii sa raspunda la emailurile care au in titlu aceste cuvinte.
In schimb, pentru provocarea unei reactii este recomandata utilizarea unor cuvinte precum “Aplica”, “Oportunitate”, “Demo”, “Conecteaza-te”, “Plati”, “Conferinta”, “Anulare”.
Pentru profesionistii PR, este foarte important sa stie ce cuvinte nu trebuie utilizate in emailurile pe care le trimit. Conform unui studiu al Yesmail, in peste 10% din cazuri, emailurile si campaniile din social media contin aceste cuvinte. Yesmail a analizat 110.000 de titluri de email in cursul unui an pentru a stabili cuvintele folosite abuziv.
In urma studiului, s-a constatat ca in publicitate si marketing se folosesc unul sau mai multe cuvinte din lista nerecomandata in titlul emailului. Acelasi studiu a aratat ca industria new media foloseste numai 1% din aceste cuvinte in subiectul emailului.
Cuvantul “social”
Cuvantul “social” este folosit in proportie de 62% in ceea ce priveste emailurile legate de publicitate si marketing. Acestea anunta diverse evenimente sau produse social media.
Cuvantul “invita”
Cuvantul “invita” este des intalnit (54%) in industria turismului, magazine, reviste si diverse publicatii. “Invita” este un cuvant folosit pentru a indemna destinatarii emailului la actiune. Acestia sunt invitati la un eveniment sau intr-o destinatie, insa este recomandat ca titlul sa fie suficient de detaliat incat emailul sa fie deschis.
Cuvantul “presa”
Cuvantul “presa” este foarte folosit de catre profesionistii PR ca urmare a comunicatelor de presa trimise. Daca titlurile sunt foarte asemanatoare sau suna cam la fel, este bine ca persoana respectiva sa se gandeasca la o alta varianta de titlu. De exemplu, in titlul emailului poate fi incorporat titlul comunicatului de presa, evitand cuvantul in sine. In acest caz, insa, comunicatul trebuie sa aiba un titlu foarte bine ales.
Cuvinte de evitat in comunicate
Unele cuvinte din comunicatele de presa sunt folosite in mod abuziv. Iata cateva dintre acestea: “unic”, “inovator”, “leader”, “cel mai bun”, “cel mai mare”, “revolutionar”, “parteneriat strategic”, “sinergie” etc. Toate acestea au nevoie fie de a fi explicate, fie de a fi evitate complet.
Cand un serviciu sau un produs este descris ca fiind “unic”, este neaparat necesar sa se explice exact motivul unicitatii sale. In caz contrar, cuvantul nu are sustinere in realitate. Acelasi este cazul si pentru “leader”. Sunt multe companii care se descriu ca leader in domeniul lor de activitate, insa nu exista intotdeauna si un argument real.