Ghid pentru construirea unui plan de marketing de continut in 10 pasi

Marketingul de continut (sau content marketing) este un element esential in strategia ta de marketing, avand capacitatea de a influenta fiecare etapa a calatoriei clientilor tai. Cu toate acestea, pentru a fi eficient, marketingul de continut necesita o abordare strategica si complexa. Urmatorii pasi te vor ajuta sa dezvolti un plan de marketing de continut de succes pentru afacerea ta, care va duce la cresterea engagementului si a vanzarilor.

1. Stabileste obiective clare

Primul pas este sa stabilesti obiective care sa acopere toate etapele palniei de vanzari. Aceste obiective te vor ajuta sa intelegi motivatiile la fiecare etapa si sa determini ce tip de continut este necesar pentru a-i ghida pe clienti mai departe. Exemple de obiective:

  • Cresterea notorietatii brandului. Aceasta poate cuprinde: cresterea recunoasterii brandului, cresterea acoperirii si implicarii pe retelele sociale, cresterea publicarii de articole SEO si advertoriale, etc.
  • Cresterea traficului. Aici este vorba atat de traficul organic catre site, cat si despre cresterea traficului pe blog.  
  • Conversie in vanzari. Odata ce traficul a crescut, acesta trebuie sa aduca mai multe vanzari.
  • Fidelizarea clientilor. Cresterea numarului de distribuiri pe retelele sociale, cresterea numarului de backlinks, cresterea numarului de testimoniale de la clienti, etc. 

2. Intelege-ti audienta

Inainte de a crea orice tip de continut, trebuie sa intelegi cine sunt cei carora le vorbesti si ce nevoi au. Creeaza portretul cumparatorului pentru a defini clar audienta tinta. Poti folosi instrumente precum Google Analytics pentru a colecta informatii despre publicul tau: gen, dispozitive folosite, varste, interese si site-uri vizitate. Dupa ce stabilesti cine sunt persoanele tinta, identifica nevoile lor: emotive (dorinta sau frica), sociale (FOMO sau vanitate) sau logice (castig financiar).

3. Fii relevant

Relevanta este cheia succesului in marketingul de continut. Afla ce doreste sa auda publicul tau si ce il intereseaza prin:

  • Cercetare de cuvinte cheie
  • Ascultare sociala
  • Optimizare SEO
  • Analiza a datelor interne
  • Experimentare cu tipuri de continut
  • Testare A/B
  • Intrebarea clientilor
  • Monitorizarea concurentei

4. Foloseste palnia de marketing de continut pentru a stimula vanzarile

Modelul McKinsey arata cele patru criterii, care se desfasoara in bucla, pe masura ce oamenii se decid asupra unei achizitii:

  • Considerare. Construieste acoperirea si implicarea brandului prin continut captivant si optimizare SEO.
  • Evaluare. Construieste recunoasterea brandului prin testimoniale de la clienti si implicarea influencerilor.
  • Achizitie. Creste recunoasterea brandului, rata de click si redu campaniile CPC.
  • Post-achizitie. Creste vanzarile suplimentare si reinnoirile prin continut relevant si bine targetat.

5. Stabileste pilonii de continut

Pilonii de continut ar trebui sa fie o combinatie intre factori de brand si comerciali. Un exemplu de model hub-and-spoke poate atrage trafic catre un site web si poate creste clasamentul cuvintelor cheie si metrici precum lead-urile sau vanzarile.

6. Dezvolta o abordare push-and-pull

Abordarea push-and-pull este valoroasa pentru a comunica cu consumatorii. Iata ce implica acest tip de abordare:

  • Push. Promoveaza continutul pe toate canalele sociale si alte platforme pentru a captura date si a creste comunitatea.
  • Pull. Atrage utilizatorii catre site-ul tau, produs sau serviciu prin optimizare SEO si referinte.

7. Foloseste modelul hub-and-spoke

Modelul hub-and-spoke te ajuta sa generezi continut concentrat in jurul unui subiect larg. Acesta te ajuta sa cresti relevanta si autoritatea pe un subiect si sa imbunatatesti clasamentul cuvintelor cheie, traficul si metrici precum conversiile si vanzarile.

8. Creeaza continut pentru captarea datelor

Continutul de captare a datelor determina utilizatorii sa ofere informatii personale. Promoveaza continut relevant si valoros pe paginile cu performante ridicate. Exemple de astfel de continut includ ebook-uri, infografice, cercetari originale, webinarii, videoclipuri live, ghiduri detaliate, sabloane, truse de instrumente si teste.

9. Amplifica brandul folosind influenceri sau ambasadori

Cu o tendinta tot mai mica a publicului de a avea incredere in reclame, influencerii si ambasadorii sunt un mod puternic de a-ti face brandul remarcat. Poti folosi:

  • Influenceri: Micro-influenceri sau SME-uri care au o rata de implicare mai mare si sunt mai autentici.
  • Ambasadori. Un ambasador al brandului, care crede cu adevarat in produsele tale si le foloseste, poate fi de un real impact, fie ca este vorba despre un sportiv, un influencer sau o vedeta.
  • Clienti loiali, un mare ajutor. Foloseste clientii pentru a-ti sustine brandul prin recenzii sau testimoniale.

10. Stabileste KPI-uri si masoara succesul

Stabilirea indicatorilor de performanta (KPI) este esentiala pentru a masura succesul strategiei tale de marketing de continut. Exemple de KPI-uri includ:

  • Traficul pe site
  • Vizitatori noi vs. vizitatori reveniti
  • Timpul petrecut pe pagina
  • Implicare
  • Descarcari sau inscrieri
  • Rata de respingere
  • Conversii
  • Backlinks
  • Distribuiri

In concluzie, urmand acesti pasi, vei putea sa dezvolti un plan de marketing de continut solid si eficient, care sa iti ajute brandul sa creasca si sa atraga noi clienti.

Taguri: , , ,

Comentariile sunt inchise.