Comunicatele trebuie sa fie clare, de actualitate si cu valoare de stire. Acestea nu trebuie sa contina reclame, adresare directa sau mesaje cu caracter spam.
Continut cu valoare de stire.In general, stirile contin informatii de actualitate despre un produs nou, o extindere a afacerii, un eveniment organizational important precum o aniversare sau un premiu castigat, sau acordarea unei expertize sau a unor sfaturi despre un subiect cu valoare de stire.
Un ton obiectiv.Comunicatele nu trebuie sa contina exclamatii excesive sau adresare directa (ex: tu, eu, noi, etc.), decat daca se afla intr-un citat al unui purtator de cuvant. Adresarea directa este mai degraba un indiciu al continutului de tip reclama, decat al unui comunicat de presa. La fel si exclamatiile, sustinerea subiectiva a unor servicii sau produse, descrierea acestora ca fiind “incredibile” – toate acestea intra in contradictie cu credibilitatea stirii.
Date de contact valide.Comunicatele de presa trebuie sa contina informatii de contact valide, astfel incat jurnalistii sa poata intra rapid in legatura cu reprezentantii companiilor atunci cand doresc detalii suplimentare despre mesajele expuse in comunicatul de presa.
Lungime standard.Comunicatele trebuie sa contina intre 300 si 800 de cuvinte. Lungimea comunicatului afecteaza direct distributia acestuia, iar comunicatele care sunt prea scurte sau prea lungi pot avea probleme in a fi indexate de motoarele de cautare.
Ortografie standard.Comunicatele nu trebuie sa contina greseli gramaticale. Desi jargonul si acronimele ajuta la o buna pozitionare in rezultatele motoarelor de cautare, asigurati-va ca includeti definitii ale termenilor de jargon specifici domeniului, astfel incat orice persoana sa le poata intelege.
Formatare.Comunicatele nu trebuie sa includa taguri HTML si alte formatari precum caractere non-standard, tabele sau spatii fortate. De asemenea, textul comunicatelor nu trebuie scris cu majuscule, partial sau integral. Folositi majuscule la inceputul frazelor sau numelor proprii.
Taguri: comunicat de presa, comunicate de presa, recomandari editoriale