Zona pentru presa (media room) este un instrument necesar pentru a promova compania si valorile sale in mediul online. Aceasta este o sursa online de informatii, care pune la dispozitia celor interesati ultimele comunicate de presa emise de companie, fotografii, elemente video, linkuri, informatii de contact, dosare de presa etc.

Un avantaj al acestei surse de documentare o reprezinta accesul liber: orice jurnalist, partener sau client poate sa descarce imaginile sau comunicatele de presa de care are nevoie. De asemenea, in zona pentru presa informatiile sunt oficiale, actualizate si deci riscul sa se foloseasca informatii depasite sau incorecte se reduce semnificativ. 

Iata principalele sectiuni ale unei zone pentru presa:

1. Prezentarea companiei

Orice companie trebuie sa aiba o descriere in zona pentru presa, astfel incat cei interesati sa poata intelege despre ce companie este vorba, cine este ea, ce produse aduce pe piata, unde se situeaza pe piata si cum se distinge de concurenta, care sunt produsele si serviciile etc. Aceasta sectiune este bine sa aiba atasata o adresa postala sau, cel putin, numele orasului in care are sediul compania. De asemenea, se pot trece adresa site-ului oficial al companiei, precum si alte linkuri utile, cum ar fi linkul de la blogul oficial al companiei.

Tot in sectiunea de prezentare a companiei, acolo unde exista acronime, acestea ar trebui sa apara pentru ca numele firmei sa poata fi asociat cu grupul respectiv de litere.

2. Comunicate de presa

Zona pentru presa este deosebit de utila pentru mass-media deoarece jurnalistii gasesc aici o sectiune dedicata in intregime comunicatelor de presa. Acestea se afiseaza in ordinea aparitiei, dispun de o arhiva si pot fi cautate dupa un cuvant-cheie.

3. Multimedia

Sectiunea multimedia este foarte folosita de jurnalisti deoarece ii scuteste de cautari si probleme legate de drepturile de autor. Pentru materialele pentru care au nevoie de logo-ul companiei, de poza directorului general sau de un anumit video, aceasta sectiune reprezinta una dintre cele mai bune, simple si credibile surse. Astfel de documente pot fi publicate in sectiune in mai multe forme, cu fundal inchis sau deschis, cu mai multe dimensiuni, in asa fel incat sa vina in intampinarea celor care au nevoie de ele in diverse formate.

4. Evenimentele companiei

O alta sectiune de interes pentru clienti, parteneri de afaceri si presa o reprezinta evenimentele organizate de companie. In cazul unei firme care a participat de-a lungul anului la mai multe proiecte (targuri, expozitii, conferinte etc), orice persoana interesata de aceste evenimente poate accesa sectiunea dedicata acestora. Se pot vizualiza atat evenimentele din trecut, cat si cele programate sa se desfasoare la o anumita data.

Dupa crearea contului tau de companie, Comunicatedepresa.ro creeaza gratuit o zona de presa a companiei tale.

Iata cateva exemple:
http://www.comunicatedepresa.ro/divid

http://www.comunicatedepresa.ro/perfect-tour/

http://www.comunicatedepresa.ro/qipa-foundation/

Fiecare companie poate avea o astfel de pagina personala in care sunt disponibile informatii despre: prezentarea companiei, informatii de contact, ultimele comunicate de presa si arhiva de comunicate, ultimele evenimente si arhiva acestora, documente multimedia. Totodata, zona de presa dispune de o functie de notificare pe email a celor mai recente informatii transmise de companie.
Pentru un plus de interactivitate, zona de presa de pe comunicatedepresa.ro dispune de RSS Feeds, Newsletter si iconuri pentru retelele sociale: Facebook, Google+, LinkedIn si Twitter.

Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu.