Una dintre cele mai mari provocari ale unui specialist PR este sa reuseasca sa mentina interesul cititorului sau, indiferent de subiectul din cumunicatul de presa. Exista mai multe lucruri de care este bine sa tina cont pentru ca un comunicat sa fie relevant si de interes pentru destinatar.
Vorbeste despre oameni si lucruri concrete
Nu folosi cuvinte abstracte, precum “rezultate”, “proiecte” etc. Gandeste-te la modul in care il impacteaza pe cititor stirea ta si fa-l sa inteleaga faptul ca firma pe care o reprezinti este interesata de clientii sai ca oameni nu ca entitati abstracte de la care se obtin niste bani. “Clienti” este un cuvant mai bun decat “rezultate” deoarece arata niste persoane reale, in carne si oase, nu niste realizari abstracte.
Foloseste verbe de actiune
Foloseste in texte verbe de actiune care reusesc sa descrie o actiune in miscare sau care sunt capabile sa-l faca pe cititor dornic sa afle deznodamantul. In acest fel, acesta va parcurge tot textul. Verbele statice au un impact mai mic.
Scrie fraze scurte in comunicat
Cititorul nu trebuie obligat sa faca un efort de lectura. El ar trebui ca la o simpla citire sa inteleaga cine ce a facut, cand, unde, cum sau de ce. Intre substantive si verbe nu se folosesc mai mult de 8 cuvinte. Pastreaza frazele si propozitiile scurte.
Leaga frazele intre ele cand este nevoie
Daca informatia este ampla, expresii la inceputul unei noi fraze, precum “Din acest motiv”, “cu toate acestea”, “prin urmare” il ajuta pe cititor sa urmareasca mai usor textul.
Informatiile vechi preceda informatiile noi
O alta modalitate de a-l face pe un om sa priceapa usor ce citeste este sa incepi cu informatiile vechi, care ii pot fi deja familiare si sa termini cu cele noi. In acest fel, mesajul este perceput mai usor deoarece exista o coerenta. Daca, insa, textul tau contine paragrafe amestecate, cu informatii vechi si noi, s-ar putea sa fie greu de urmarit cronologic faptele.
Gaseste cel mai bun punct de plecare pentru inceputul comunicatului
Una dintre cele mai dificile parti in scrierea unui comunicat de presa este inceputul. Se poate folosi paradigma problema – solutie – actiune. Observa diverse tipuri de texte si fa-ti un plan pentru fiecare dintre ele, in functie de ceea ce ti se pare mai interesant de folosit ca inceput.
Adauga materiale suplimentare la comunicatul de presa
O alta modalitate de a mentine interesul cititorului este sa-i oferi materiale aditionale. Acestea pot fi atasamente, fotografii, linkuri, filmulete, orice informatie suplimentara care il ajuta pe cititor sa priceapa mai bine despre ce este vorba. Astfel de materiale pot adauga un plus de valoare si in unele cazuri il pastreaza pe cititor pe acea pagina.
Invita cititorul la actiune
Gaseste o modalitate de a invita cititorul sa reactioneze. Daca acesta vede ca i se solicita o reactie, se poate sa fie stimulat si sa raspunda, comparativ cu situatia in care decide el singur daca spune ceva sau nu.
Oferta informatii de viitor
Cei interesati de acea companie, de produsul sau evenimentul despre care vorbesti s-ar putea sa doreasca sa stie si in viitor ce noutati mai apar. Lasa intotdeauna un contact, o adresa sau un link pentru ca cititorii sa poata cauta si cu alta ocazie noi stiri.
Citeste si articolele despre Cum se scrie un comunicat de presa , Model comunicat de presa si Exemplu comunicat de presa pentru a vedea mai multe detalii despre cum sa scrii comunicate de presa cu impact pozitiv asupra audientei.
Taguri: comunicat de presa, comunicate de presa