Iti poti perfectiona modul de a redacta un comunicat de presa prin impartirea textului in sectiuni sau paragrafe. Fiecare paragraf are un rol bine stabilit si criterii de atins in asa fel incat sa te asiguri ca textul parcurs va capta atentia mass-mediei, rand cu rand.

Titlul comunicatului de presa

Gaseste un titlu care sa aiba mai putin de 20 de cuvinte si care sa rezume subiectul abordat in comunicatul de presa. Gandeste-te la doua lucruri: ce i-ar interesa pe oameni sa vada intr-un titlu de comunicat si cum ii poti face sa afle din titlu despre ce este vorba. Combina aceste doua criterii si gaseste solutia perfecta pentru titlul comunicatului tau de presa.

Leadul

Leadul comunicatului de presa este primul paragraf al textului si cel mai important. Reia ideea din titlu, insa intr-un mod ceva mai extins, fara sa exagerezi. Ideea este sa faci audienta sa vrea sa citeasca mai departe. Incearca sa redactezi leadul in maxim 30 de cuvinte.

Al doilea paragraf

Dupa lead, in urmatorul paragraf, reia ideea din primele randuri si elaboreaza-o. Acum este momentul potrivit sa folosesti o declaratie cu informatii relevante, oferita de un oficial al companiei. Informatiile din declaratie trebuie sa intareasca pe cele deja prezentate sau sa fie noi, utile pentru jurnalisti. Declaratia trebuie sa aiba la finalul ei numele si functia persoanei in cauza.

Al treilea paragraf

Ofera mai multe detalii despre stirea ta, eveniment sau produs. In acest punct, cititorul afla cum functioneaza noul produs si care sunt avantajele pe care il au daca il folosesc. Tot aici se mai poate introduce o declaratie a unui alt expert sau oficial, pentru a exista si o a doua parere care o confirma pe prima.

Al patrulea paragraf

In cazul in care detii date statistice sau informatii in urma unor cercetari, acum este momentul sa oferi aceste informatii. Tot in acest punct se poate mentiona impactul pe care l-a avut deja produsul asupra unei piete unde deja acesta exista.

Atat pentru potentialii clienti, cat si pentru jurnalisti este intotdeauna interesant de stiut care sunt rezultatele de pana acum ale produsului lansat sau cum a fost perceput acest eveniment in trecut etc. De exemplu, in cazul in care comunicatul de presa este despre o campanie lansata pentru bilete de avion, audienta ar putea fi interesata sa afle ca strategia a mai fost folosita de companie in trecut si cererea pe o anumita destinatie a crescut.

Al cincilea paragraf

Gandeste-te la o modalitate de a incheia textul. Aici se pot furniza informatii despre cat costa produsul sau unde poate fi achizitionat sau despre locul si data la care urmeaza sa aiba loc evenimentul prezentat.

Ponturi pentru un comunicat de presa atractiv

Un comunicat de presa capteaza atentia daca lucrurile sunt prezentate concret, cu fapte sau informatii clare. Nimeni nu va trebui sa faca un efort sa priceapa despre ce este vorba si nici nu va fi plictisit citind paragrafe care suna a reclama. Astfel, toata lumea este multumita: potentialii clienti ca au aflat despre noul produs, jurnalistii ca au informatii clare pentru a-si realiza materialul, partenerii de afaceri pentru ca asista la o noua reusita a companiei etc.

In cazul in care ai fotografii, filmulete, slideshow-uri sau alte materiale de acest tip, mentioneaza intr-o nota pentru ca jurnalistii sa te poata contacta.

 

Taguri: , , , ,

Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu.