Crearea unui plan de comunicare constituie o sarcina complexa, care are nevoie de timp si de multa atentie pentru a fi realizata intr-un mod corespunzator. Iata, foarte pe scurt, pasii necesari pentru realizarea unui plan de comunicare. 

1 Obiective generale

Stabileste care sunt obiectivele generale de business care necesita un plan de PR si comunicare bine pus la punct. Aceste obiective pot fi stabilite, printre altele, prin identificarea unor oportunitati media in anul care urmeaza: lansari de produs, extinderea activitatii companiei, oferirea de noi servicii etc.

Afla care este opinia publica despre subiectul, tema sau planul tau. Informeaza-te cu privire la concurenta pentru a sti ce ai de facut in plus si ce trebuie sa eviti.

2 Planifica un program

Fa un calendar al acestor evenimente si stabileste cea mai buna perioada pentru o campanie de publicitate.

De exemplu, pentru promovarea unei noi destinatii de litoral, poti organiza un press trip in primele luni de primavara. Jurnalistii si agentii de turism viziteaza destinatia in extrasezon, urmand sa relateze despre ea in urmatoarea perioada. Un targ de turism din primavara este momentul ideal pentru a incepe campania PR.

3 Stabilirea unui calendar pentru comunicatele de presa

Fa un calendar general al comunicatelor de presa care urmeaza sa fie emise despre evenimentul pe care trebuie sa-l faci cunoscut. Chiar daca acesta poate suferi modificari in timp, vei avea o referinta.

4 Lista de contacte media

Asigura-te ca dispui de toate contactele media de care ai nevoie pentru punerea in functiune a planului de comunicare. Ai nevoie de adresele de contact ale publicatiilor si jurnalistilor din domeniul respectiv. Organizeaza aceasta lista in functie de importanta fiecarui tip de media, tinand cont de audienta acestuia si de publicul tau tinta.

Contacteaza persoanele respective si stabileste intalniri cu acestea pentru a-ti prezenta compania si produsul. Impreuna, puteti stabili modul in care vor aparea articolele si materialele cu stirea pe care doresti sa o faci cunoscuta.

Pe langa o anumita campanie de PR pentru un produs, cu ajutorul acestor contacte poti sa desfasori o colaborare de lunga durata, in care sa-ti prezinti produsele in articole si sa oferi jurnalistilor parerea unui expert. Astfel de citate in materialele jurnalistice sunt intotdeauna de dorit.

5 Foloseste studiile de caz

Studiile de caz sunt atractive pentru media deoarece constituie o sursa de informatie concreta asupra beneficiilor aduse de acel produs.

6 Speaker la evenimente de profil

Conferintele, targurile, workshop-urile, seminariile si alte evenimente din domeniul de activitate iti ofera ocazia sa iei cuvantul, facand cunoscuta imaginea companiei publicului specialist. Astfel de evenimente trebuie planificate cu foarte mare atentie.

7 Interactionarea pe internet

Blogurile si retelele de social media constituie oportunitati de a vorbi despre proiectul tau si de a interactiona cu posibilii clienti sau specialistii din domeniu. Prezenta in blogosfera, de exemplu, poate constitui o sansa de a creste imaginea companiei si de a promova serviciile si produsele acesteia.

8 Bugetul

Trage linie si stabileste un buget necesar pentru realizarea tuturor pasilor planului tau de comunicare.

9 Concluzii

Dupa finalizarea planului, fa o evaluare pentru a vedea daca ai indeplinit obiectivele stabilite. Informatiile trebuie inregistrate intr-un istoric pentru a le folosi pe post de referinta in viitor.

Taguri: , ,

Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu.