Inaintea de emiterea unui comunicat de presa, este necesar sa stabilesti care este publicul pe care il vizezi prin acel comunicat. Identificarea corecta a audientei fiecarui comunicat dicteaza tonul si modul de abordare a subiectelor tratate in textul respectiv.
Comunicatul de presa nu se mai adreseaza numai jurnalistilor. Audienta unui comunicat este mai complexa:
1. Mass-media traditionala
Mass-media traditionala ramane principala audienta. Ziarele, posturile de radio si televiziune constituie un public absolut necesar pentru a face cunoscut un mesaj. Alege acele canale media care sunt potrivite pentru stirea adusa de comunicatul tau de presa, astfel incat jurnalistii sa primeasca o informatie relevanta pentru cititorii lor, iar mesajul tau sa fie preluat in publicatii relevante pentru afacerea ta.
2. New media
New media este reprezentata de bloggeri, jurnalisti online si celelalte persoane cu o influenta in mediul online. La fel ca in cazul mass-mediei traditionale, trebuie depistate cat de bine se potrivesc aceste tipuri de audiente cu mesajul tau si care este publicul lor. Stiind aceste lucruri, ai sanse sa le oferi o stire captivanta. Cand comunicatul de presa este targetat pe audienta de tip new media, este recomandat sa se ia in considerare chiar cititorii propriului tau blog de companie.
3. Consumatori
Publicul are si el acces la comunicatele de presa emise de o companie, iar acestea trebuie redactate in interesul lui. Folosirea serviciilor de distributie a comunicatelor de presa faciliteaza atingerea potentialilor clienti in mod direct. Mai mult, o sectiune de pe site-ul oficial al companiei poate fi dedicata comunicatelor de presa care informeaza consumatorii asupra ultimelor noutati care ii privesc. Cu cat sunt mai axate pe problemele si dorintele consumatorilor, cu atat au comunicatele de presa un impact mai puternic asupra acestora. Este cazul, de exemplu, al companiilor aeriene care ofera online comunicatele de presa unde pasagerii gasesc detalii despre noul orar de zbor, anulari de zboruri, promotii la biletele de avion etc.
4. Investitori
Un alt tip de audienta al comunicatului de presa il reprezinta investitorii: cei prezenti si cei viitori. Cu ajutorul comunicatului, investitorii sunt informati despre succesele si dezvoltarea companiei, atragand, in acelasi timp, noi colaborari.
5. Afilierile
Companiile afiliate sunt anuntate prin comunicatele de presa despre schimbarile si noutatile privind produsele tale. Astfel, aceste companii sunt tinute mereu la curent si motivate sa-ti vanda produsele.
Pseudo -audiente :
6. Motoarele de cautare
Motoarele de cautare nu reprezinta o audienta propriu-zisa, insa realitatea este ca multe companii emit comunicat de presa strict pentru a creste vizibilitatea in mediul online. Important este ca dorinta de a avea un ranking bun sa nu primeze in detrimentul calitatii comunicatului de presa. Un comunicat poate fi redactat foarte bine din punct de vedere al regulilor SEO insa, daca nu are cu adevarat o noutate, va ramane inregistrat in Google fara sa starneasca interesul publicului si fara sa creasca vanzarile.
7. Retelele sociale
Nici retelele sociale nu sunt propriu-zis o audienta, insa prin intermediul acestora se poate face cunoscut mesajul unui numar mai mare si mai diversificat de persoane. In plus, prin intermediul retelelor sociale, se poate comunica in timp real si se primeste un feedback rapid de la consumatori si potentiali clienti.
Taguri: cum se scrie un comunicat de presa, distributie comunicat de presa, public comunicat de presa, targetarea unui comunicat de presa