Indiferent de motivul din spatele unui bounce rate (rata de respingere) ridicat, acest lucru se reflecta in SEO, in mod negativ. Cu cat un site are un bounce rate mai mare, cu atat va fi afisat mai jos in Google.
Rata de respingere (bounce rate) reprezinta procentul de vizitatori care parasesc un site web dupa ce au vizualizat o singura pagina, fara a interactiona cu alte pagini. Cu alte cuvinte, acesti vizitatori “sar” de pe site imediat dupa ce aterizeaza pe prima pagina.
Momentele in care are loc un bounce rate ridicat:
- Imediat dupa incarcarea paginii: Daca vizitatorii nu gasesc imediat ceea ce cauta sau daca prima impresie a site-ului web nu este una buna, este mai probabil sa paraseasca site-ul imediat.
- Dupa ce au vizualizat o singura pagina: Daca vizitatorii nu gasesc nicio informatie utila sau relevanta pe prima pagina, este mai probabil sa paraseasca site-ul fara a naviga la alte pagini.
- Dupa un timp scurt petrecut pe site: Daca vizitatorii nu petrec mult timp pe site-ul web, este un semn ca nu sunt implicati de continut.
Impactul unui bounce rate ridicat:
- Poate duce la o scadere a traficului: Daca multi vizitatori parasesc site-ul web imediat, este posibil ca motoarele de cautare sa clasifice site-ul mai jos, ceea ce va duce la o scadere a traficului organic.
- Poate duce la o scadere a conversiilor: Daca vizitatorii nu navigheaza la alte pagini si nu interactioneaza cu site-ul web, este mai putin probabil sa efectueze o achizitie sau sa se inscrie la un newsletter.
- Poate afecta reputatia marcii: Un site web cu o rata de respingere ridicata poate da impresia ca marca nu este de incredere sau ca nu ofera produse sau servicii de calitate.
Cum poti reduce rata de respingere
Daca si tu te confrunti cu un bounce rate ridicat, este important sa remediezi aceasta problema, pentru a nu duce la afectarea site-ului tau. Iata cateva moduri prin care poti reduce bounce rate-ul de pe site-ul tau:
O rata de respingere scazuta este un semn ca site-ul este performant si ca atrage vizitatori interesati de continutul oferit. Prin implementarea strategiilor de mai jos, vei putea reduce rata de respingere si iti vei putea imbunatati rezultatele online.
1. Rescrie eticheta de titlu si meta-descrierea site-ului
In unele cazuri, site-ul ar putea fi minunat. Poate avea un design perfect, plin cu toate elementele pe care le cauta vizitatorii.
Poate ca este un ghid complet, bine scris, bine organizat si dotat cu fotografii ilustrative (poate chiar video) si linkuri catre alte resurse relevante de pe site-ul tau.
Sau, daca ai un magazin online, poti avea o descriere convingatoare a produsului, fotografii de la clientii, recenzii, sectiune de intrebari si raspunsuri, etc. Insa, in ciuda acestor lucruri poti avea in continuare un bounce rate urias, iar acesta vine din cauza etichetei de titlu si a meta-descrierii site-ului, care nu sunt relevante pentru publicul tau tinta.
2. Asigura-te ca site-ul are un continut care se ridica la inaltimea asteptarilor
In alte cazuri, eticheta de titlu si meta-descrierea pot supraevalua continutul site-ului.
In acest caz, este important sa refaci continutul site-ului astfel incat acesta sa se alinieze cu ceea ce anunti in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare. De exemplu, daca scrii un articol pe care-l intitulezi “Ghid complet pentru …”, dar pui doar 3-5 sfaturi, atunci trecuie sa te astepti ca articolul tau nu va fi cel mai bun, iar utilizatorul va pelca in momentul in care vede ca nu primeste ceea ce pretinzi ca-i oferi.
3. Pastreaza elementele esentiale in prima parte a paginii
Uneori, continutul tau se potriveste cu ceea ce anunti in tag-ul de titlu si meta-descrierea. Doar ca vizitatorii nu isi dau seama de acest lucru la prima vedere. Este important sa captezi atentia cititorului din primele secunde, pentru a nu-l pierde. Prin urmare, cea mai importanta informatie, trebuie sa se regaseasa in primul ecran, cat mai sus in pagina si cat mai vizibil.
4. Minimizeaza elementele neesentiale
Nu bombarda vizitatorii cu reclame pop-up, promotii in linie si alt continut de care nu le pasa. De cele mai multe ori, acestea sunt principalele cauze de Bouce-Rate. Coplesirea vizuala poate determina vizitatorii sa renunte.
5. Ajuta oamenii sa ajunga mai repede in paginile dorite
Vrei sa incurajezi oamenii sa navigheze mai mult pe site-ul tau?
Profita de cautarea pe site, de filtre (in cazul magazinelor online) si, in cazul in care cautarile nu arata niciun rezultat, asigura-te ca utilizatorului I se afiseaza o pagina optimizat pentru “niciun rezultat gasit”, in care sa-i sugerezi rezultate similare.
Daca site-ul tau este bazat pe articole, iar acestea sunt lungi, foloseste un cuprins cu ancore care sa duca utilizatorul la paragraful pe care doreste sa-l citeasca.
Nu uita! Indiferent cat de mare este rata ta de respingere, aceasta problema poate fi rezolvata cu putina munca. Asadar nu mai ignora problema si fa chiar acum demersurile necesare pentru a o imbunatati.
Taguri: bounce rate, optimizare SEO, seo