Comunicat de presa: titlul
Titlul comunicatului de presa este esential in decizia unui jurnalist sau cititor de a deschide sau nu comunicatul, de aceea trebuie sa I se acorde o atentie deosebita
Recomandari pentru titlul unui comunicat de presa:
- Foloseste cel mai important cuvant cheie in titlul comunicatului, cat mai la inceputul acestuia
- Foloseste verbe la diateza activa, modul indicativ, precum si numele companiei sau al persoanelor mentionate in comunicat
- Mentine titlul comunicatului de presa in limita a 8 cuvinte
- Asigura-te ca titlul exprima continutul comunicatului de presa
Comunicat de presa: paragraf introductiv
Acesta constituie partea cea mai importanta a comunicatului si cuprinde cele mai semnificative elemente ale mesajului expus in comunicatul de presa. Este paragarful in care cititorul comunicatului de presa, jurnalist sau potential client, ia decizia de a citi mai departe sau a abandona comunicatul
Recomandari pentru paragraful introductiv al comunicatului de presa:
- Include in paragraful introductiv 1-2 fraze in care rezumi subiectul comunicatului
- Foloseste 2-3 cuvinte cheie pentru a optimiza aparitiile comunicatului in motoare de cautare
- Raspunde la obiect la intrebarile: Cine? Ce? Unde? Cand? De ce?
Comunicat de presa: continut
Cuprinde informatii suport pentru cele continute in paragraful introductiv al comunicatului de presa
Recomandari pentru continutul comunicatului de presa:
- Detaliaza raspunsurile la intrebarile Cine? Ce? Unde? Cand? De ce? si Cum?
- Incearca sa folosesti de cat mai multe ori fiecare cuvant cheie important pentru tine, fara insa a sacrifica mesajul sau coerenta comunicatului de presa
- Prezinta faptele de la cele mai importante, la cele mai putin importante
Comunicat de presa: linkuri
Include linkuri catre pagini relevante cu informatii care vin in completarea celor incluse in comunicat.
Recomandari pentru includerea linkurilor in comunicatul de presa:
- Pune linkurile pe cuvintele cheie din comunicat, incat motoarele de cautare sa identifice rapid informatia relevanta
- Insereaza linkuri catre pagini optimizate pe aceleasi cuvinte cheie
Comunicat de presa: informatii generale
Descrie pe scurt compania care difuzeaza comunicatul de presa.
Recomandari pentru informatiile generale din comunicatul de presa:
- Mentioneaza domeniul de activitate al companiei care transmite comunicatul
- Include informatii despre activitatea companiei si de ce este aceasta relevanta pentru piata
- Adauga pe scurt alte informatii importante despre companie: premii sau certificari obtinute, numar de angajati, etc.
Comunicat de presa: persoana de contact
Mentioneaza persoana care va fi contactata pentru informatii suplimentare in urma citirii comunicatului de presa
Recomandari pentru datele de contact dintr-un comunicat de presa:
- Ofera date de contact valide la finalul comunicatului
- Include numar de telefon si e-mail, pentru ca jurnalistilor sa le fie usor sa ia legatura cu persoana de contact responsabila pentru transmiterea comunicatului
- Include adresa web a companiei, astfel incat cititorii comunicatului sa poata afla mai multe informatii rapid
Comunicat de presa: taguri
Alege taguri relevante pentru continut si pentru cautarile in care vrei sa apara comunicatul in motoarele de cautare
Taguri: comunicate de presa, cum se scrie un comunicat de presa, structura comunicat de presa